onsdag 6. april 2011

Fløtelefse/nordlandslefse



Oppskrift: 
1 kopp sukker
1 kopp sirup
1 kopp smeltet smør
2 kopper kulturmelk
1 ts natron
1 ts bakepulver
2 ts hornsalt
2 egg.
ca 1 kg mel (jeg bruker LITT mer)

Fremgangsmåten min:
Tar å blander sammen sukker, sirup og smøret. 
Så tar jeg natron oppi første kopp med kulturmelk og rører ut.
Så tar jeg kopp to med kulturmelk oppi røra. 
Så tar jeg å begynner å røre inn mel og egg vekselvis.
Rører så alt dette ihop.

Så må røra stå i kjøleskapet i ca en halvtime.
Så er det bare å steike ivei på takka :)

Velbekomme og lykke til :)

4 kommentarer:

Irene sa...

nam-nam :-D

Unni sa...

Det va skamgodt!!!!

Nina sa...

Mmmm, dette så godt ut:)

Unni sa...

Det va kjempegodt åg... Tror jammen eg ska ha meg ein t lunsj nå :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...